وبلاگicon

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

تاریخچه کنسول های بازی ویدئویی

کاغذک | سه شنبه, ۳ دی ۱۳۹۲، ۰۹:۴۳ ق.ظ

History of Video Game Consoles


بازی های ویدئویی مسیر پر فراز و نشیبی را از دوران بازی هایی نظیر Pong و PAC-MAN تا به امروز پیموده اند . ما هم اکنون می توانیم بازی هایی سه بعدی با گرافیک بسیار بالا ، تعاملی و کارآمد را به راحتی در منزل بازی کنیم ، که این مسئله حاصل پیشرفت های کوچک و بزرگی است که کنسول های بازی برای رسیدن به  نقطه ی کنونی طی کرده اند و در این مسیر ، رقابت شدیدی میان شرکت های تولید کننده کنسول های بازی وجود دارد .

همانطور که  در زیر مشاهده می کنید ، سیر تکاملی کنسول های بازی ویدیویی واقعا جذاب و دیدنی است . آیا می دانید که بیش از 70 کنسول مختلف تا به امروز ساخته شده است؟ و آیا می دانستید در زمانی که تعداد زیادی بازی آرکید (دستگاه های بازی سکه ای) وجود داشت ، نینتندو (Nintendo) و سگا (Sega) انقلابی را در میان کنسول های بازی به وجود آوردند ؟ اگر این مسائل برای شما جذاب است ، پس تضمین می کنم این مطلب که بیان حقایقی جذاب درباره ی تاریخ کنسول های بازی است  ، شما را شگفت زده خواهد کرد .

مهم نیست که شما یک بازیباز (Gamer) باشید یا نباشید ، این یک فرصت استثنایی برای شماست تا به پشت صحنه بروید و مراحل شکل گیری کنسول های بازی امروزی را ببینید !


برای آشنایی با تاریخچه کنسول های بازی ویدئویی ، میتوانید این PDF را از آدرس زیر دانلود کنید:

دانلود فایل


ترجمه و تنظیم : محمد مهدی شقایقی

منبع : Evolution of Home Video Game Consoles:1967-2011  -  www.hongkiat.com


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Creative Commons License
وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی - www.kaghazak.blog.ir © - by بازی سازی به انضمام مایحتوی is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.