وبلاگicon

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

بسم الله . . .

از دوران کودکی به بازی کردن علاقه داشتم و ساعت ها عمر خود را در این راه صرف کرده ام . شاید شما هم بازی هواپیمایی (River Raid) شرکت آتاری را با آن دسته ی خلبانی به یاد داشته باشید که چه خوش بود آن دوره و چقدر دسته ی آتاری شکستیم .

زمان گذشت و گذشت . زمانه عوض شد و ما بزرگ شدیم اما هنوز یک چیز عوض نشده است ، ما هنوز بازیباز هستیم . بازیباز یا لفظ فرنگی اش "گیمر" به کسانی اطلاق می شود که قسمتی از زندگی روزمره شان به بازی های ویدئویی می گذرد و برای خودشان دنیایی بس عجیب دارند.

(در پرانتز می گویم تا توجه بیشتر شود ؛ بعدا به مباحث نظری و فلسفه ی بازی خواهم پرداخت و خواهم گفت که بازی ها چه تاثیراتی بر مخیله ی این بشر دو پا می گذارند ).

خلاصه کنم ، بنده به حول قوه ی الهی سعی دارم در این مکان تجربیات ، یادداشت ها ، مقاله ها (تالیف و ترجمه) ، مباحث نظری و تکنیکی در حوزه بازیسازی به ویژه طراحی بازی و مرحله را که به نظرم برای علاقه مندان بازی های ویدئویی مهم و خواندنی است ، منتشر کنم . البته مطالب بیشتر برای عزیزانی است که تازه می خواهند وارد این حرفه شوند و یا صرفا شخصیتی کنجکاو دارند . در ضمن سعی بر این دارم که از موازی کاری با دیگر عزیزان و اساتید حوزه ی بازی سازی خودداری کنم و مطالب مفیدی را برای شما دوستان آماده و منتشر کنم .

ان شاءالله . . .

محمد مهدی شقایقی آبان 1392

Creative Commons License
وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی - www.kaghazak.blog.ir © - by بازی سازی به انضمام مایحتوی is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.