وبلاگicon

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

بازی سازی به انضمام مایحتوی

وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی

بازی River Raid

کاغذک | شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷ ب.ظ
بازی River Raid


در میان طرفداران آتاری 2600 اختلاف کمی بر سر اینکه بیشتر بازی های محبوب آن توسط شرکت اکتیویژن ساخته شده است ، وجود دارد. اوایل سال 1980 بود که شرکت اکتیویژن کار خود را با ساخت بازی هایی با رنگ های تخت ، گرافیک بالا و گیم پلی عالی شروع کرد.و در سال 1982 یک اتفاق بزرگ افتاد ، اکتیویژن با انتشار بازی ای با عنوان هجوم رودخانه (River Raid) همه را شگفت زده کرد .

 

River Raid
 

در نگاه اول بازی هجوم رودخانه مانند هر بازی تیراندازی پیمایشی تصادفی (Random Scrolling Shoote) دیگر به نظر می رسید . اما این حرف درست  نبود .چراکه این  بازی به معنای واقعی یک بازی تیراندازی پیمایشی تصادفی برای آتاری 2600 بود ، و مفهوم این سبک را به بسیاری از علاقه مندان آن روز بازی ها معرفی کرد .

اصول اولیه گیم پلی آن ساده می باشد. شما با یک جت جنگنده در امتداد یک رودخانه پرواز می کنید در حالی که باید به هواپیما ها ، هلیکوپترها و قایق  ها ی دشمن تیراندازی کنید . در هر پرواز شما باید به سمت منابع سوخت حرکت و باک هواپیمای خود را پر کنید. اگر سوحت شما تمام شود ، شما می میرید. اگر شما  به طرف دیواره های رودخانه حرکت کنید ، شما می میرید .

بازی تنها برای سی ثانیه اول ساده و راحت است و پس از این مدت  سختی بازی بیشتر می شود. دیواره های رودخانه به شما نزدیک تر می شود و شما مجبور به پرواز میان این مسیر تنگ می می شوید . کمی جلوتر پیچ و خم رودخانه شروع می شود و شما برای جلوگیری از برخورد با موانع مجبور به بالا بردن و یا کم کردن سرعت می شوید.  سپس وسایل نقلیه دشمن از تمام جهات به سمت شما حمله ور می شوند و از همه بدتر ، آن منابع سوخت  کمتر و کمیاب تر می شوند .

 

Atari 2600

 

حمله رودخانه ثابت کرد که بسیار محبوب است ، تا آنجا آن را برای دیگر سیستم های بازی خانگی و رایانه های خانگی ، از جمله کنسول Intellivision ،Colecovision  ، آتاری 5200 و . . . پورت کردند .

کمی بعدتر بازی هجوم رودخانه 2 را در اواخر سال 1980 معرفی کردند  و با وجود اینکه نسخه دوم بازی از کیفیت خوبی برخوردار بود ، اما هرگز محبوبیت هجوم رودخانه نسخه اول را به دست نیا ورد .

اکتیویژن این روزها نیز مشغول ساخت بازی های جدیدتر است ، اما این شرکت همیشه افتخار کارهای با کیفیت گذشته خود را به دوش می کشد ، به ویژه بازی هجوم رودخانه را که برای آتاری 2600 ساخته بود .

 

بازی هجوم رودخانه (River Raid)

 

 


مترجم : محمد مهدی شقایقی

منبع :  River Raid Most Awesome Game for Atari 2600  - www.gather.com


 

* ویدئویی از این بازی به یاد ماندنی

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
Creative Commons License
وبلاگ شخصی محمد مهدی شقایقی - www.kaghazak.blog.ir © - by بازی سازی به انضمام مایحتوی is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.